Kargo Takibi Hesabım
HOŞ GELDİNİZ
Hızlı ve güvenli alışverişe giriş yapın!
HENÜZ ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?
Kolayca üye olabilirsiniz.

Mesafeli Satış Sözleşmesi

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

İşbu sözleşme, internet üzerinden gerçekleştirilen satışlar için mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

 

MADDE 1-SÖZLEŞMENİN KONUSU:

İşbu sözleşmenin konusu, SATICI'nın, ALICI'ya internet sitesi üzerinden satışını yaptığı, nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ile Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.

 

MADDE 2.1-SATICI BİLGİLERİ:

Diyar Burma Tatlıcılık San. ve Tic. Ltd. Şti.

(VKN: 3010056979)

İnönü Mah. Orkidem Sk. No: 17/A Ataşehir/İstanbul

(+90) 216 576 82 75 

info@diyarburma.com.tr

 

MADDE 2.2-ALICI BİLGİLERİ:

Müşteri olarak www.diyarburma.com.tr alışveriş sitesinden sipariş oluşturan veya üye olan kişi. Sipariş oluşturulurken veya üye olunurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.

ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.

 

MADDE 3-TANIMLAR:

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.

HİZMET: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,

KANUN: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,

SÖZLEŞME: SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu sözleşmeyi,

ÜRÜN: Alışverişe konu olan taşınır eşyayı ve elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi ürünü,

YÖNETMELİK: Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni

SİTE: SATICI’ya ait internet sitesini ifade eder.

 

MADDE 4-SÖZLEŞME KONUSU MAL VE KULLANIM AMACI:

Malın/Ürünün/Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli siparişin, ALICI tarafından onaylandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır. Sözleşme konusu mal ya da hizmete dair tüm vergiler dahil satış fiyatı internet sitesi üzerinde yer almaktadır.

4.2-ALICI, siparişinin kişisel kullanım amaçlı olduğunu, bunların tekrar satış amaçlı olmadığını kabul eder.

 

MADDE 5-ÖDEMEYE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME:

ALICI’nın siparişi onaylaması ödeme yükümlülüğü anlamına gelmektedir. Siparişin onaylanması halinde ALICI, siparişi ile bağlıdır. Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

 

MADDE 6-EK MASRAFLARA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME:

Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde, ALICI’ya ek masraflar yüklenebilir. Bunun yanında sözleşmenin kurulması aşamasında uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda da ALICI’ya ek masraflar yüklenebilir. Kurulmuş olan sözleşmeye ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için SATICI veya sağlayıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak SATICI veya sağlayıcı olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçemez.

 

MADDE 7-GENEL HÜKÜMLER:

ALICI, Madde 3'te belirtilen sözleşme konusu ürün veya ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

7.2-Sözleşme konusu ürün veya ürünler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. Tüketicinin isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmelerde ise bu süre daha uzun kararlaştırılabilir.

7.3-SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI, siparişinin iptal edilmesini; sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.

7.4-Sipariş konusu mal ya da hizmet edimin yerine getirilmesinin “imkansızlaştığı” hallerde SATICI’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak durumu bildirir. Teslimat masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade eder. Bankadan kaynaklanan gecikmelerden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

7.5-SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmesinden sorumludur. SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.

7.6-Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi veya kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

 

MADDE 8-CAYMA HAKKI:

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile SATICI’ya yöneltilmesi yeterlidir.

8.2-Cayma hakkı süresi, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. ALICI, cayma bildirimini SATICI'ya yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içerisinde malı SATICI’ya geri göndermek zorundadır.

8.3-Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün, birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün, belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

8.4- Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir. (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

8.5-Mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı aşağıdaki durumlarda kullanılamaz:

Özel istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlanan mallar,

Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi çabuk geçebilecek mallar,

Ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması kaydıyla; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanlar mallar,

Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,

Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

8.6-Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

8.7-Satıcı mağazalarından ürün iade ve değişim işlemi yapılamamaktadır. İade için ürünün gönderilmesi gereken adres: İnönü Mah. Orkidem Sk. No: 17/A, Ataşehir/İstanbul


9-DİĞER ŞARTLAR:

ALICI, teslim anında malı gözden geçirmeyi ihmal eder ve malı teslim alırsa, ürünün sağlam ve hasarsız olduğunu kabul etmiş sayılır.

9.2-Satış konusu ürünlerin teslimatı için ALICI’nın Sözleşmeyi elektronik ortamda teyit vermiş olması ve mal bedelini ödemiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle mal bedeli ödenmez, satıcı hesaplarına ulaşmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ise SATICI’nın malı teslim etme yükümlülüğü sona erer.

9.3-Tüketici Hakem Heyetleri’nin bakmakla yükümlü ve yetkili olduğu parasal sınırlar içerisinde kalan uyuşmazlıklara Tüketici Hakem Heyetleri, sınırı bu parayı aşan uyuşmazlıklarda Tüketıcı Mahkemeleri yetkilidir.

 

10-YÜRÜRLÜK:

ALICI, site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.

 

 

 

ÖRNEK CAYMA FORMU

 

(Bu form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde doldurup gönderilecektir.)

  

-Kime: (Satıcı veya sağlayıcı tarafından doldurulacak olan bu kısımda satıcı veya sağlayıcının ismi, unvanı, adresi varsa faks numarası ve e-posta adresi yer alacaktır.)

 

-Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.

 

-Sipariş tarihi veya teslim tarihi:

  

-Cayma hakkına konu mal veya hizmet:

 

-Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:

 

-Tüketicinin adı ve soyadı:

 

-Tüketicinin adresi:

 

-Tüketicinin imzası:

 

-Tarih:

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.